Alla inlägg under juni 2009

Av Madeleine Kirkhaug - 26 juni 2009 09:45

Kvicksilvret ligger på 30 grader i skuggan...klockan är 16:52 och solen lyser från en klarblå himmel!


Luftfuktigheten är hanterbar och en svag bris kommer och går...


Jag bara njuter!


Barnen badar och skrattar...vad kan vara bättre?


Sommar året om kanske någon tycker...men det tycker inte jag. Jag anser mig vara lyckligt lottad som bor där jag bor.
Med höst, vinter och vår uppskattar jag sommaren på ett mycket speciellt sätt!


Om det alltid var 25-30 grader vet jag att jag skulle bli tokig - jag vill kunna andas torr och kall luft!


Men sen kan man ju bli såååå less på allt regn...men dagar som dessa...SVERIGE ÄR FANTASTISKT!!!!!!


Passa på och njut!


Sol på er!


Av Madeleine Kirkhaug - 26 juni 2009 09:45

Det är inte alltid så lätt...

Vad vet jag om bloggande? Inte ett dyft, ska det vara lösenords skyddat?
Verkar inte ha varit ett smart drag...tagit bort det nu. Kommer jag ångra det eller är det så "alla" gör?


Den som lever få veta...


Ska man granska inläggen innan de publiceras? Äsch, det vore väl fegt...eller?


Tänk vad många beslut man tar varje dag - det vore konstigt om alla blev rätt!


Och vem ska bedömma om det är rätt eller fel?


Nä, det är bara att våga....blir det fel så blir det - oftast går det att ändra eller be om ursäkt ifall någon tagit illa upp!


Att våga är att vinna!

Av Madeleine Kirkhaug - 25 juni 2009 09:45

Vem är jag?
Jo, en helt vanlig tjej, kvinna, kärring...välj vad ni vill...av det kvinnliga könet kan jag slå fast...


Jag lever ett ganska ordinärt liv...har tre barn, sambo, villa och två V70. Jag jobbar...lite för mycket ibland skulle nog vissa säga...!


Är ganska pedant som person men det råder tre små killar bot på och om det inte räcker så jobbar man 12 timmar/dygn och då är soptippen ett faktum...nyttigt att se att man kan flytta gränser!


Är slav under assocearer; fullkomligt ÄLSKAR skor, väskor, klockor och smycken! Kläder och inredning är ju inte heller så tokigt, sambon brukar fråga hur många ljuslyktor man kan ha i ett hus...?


Älskar människor, de facinerar mig!


Tycker om att knyta nya kontakter men viktigast är ändå mina barndomsvänner...de ÄGER!


Det var den korta versionen...den långa kommer snart så häng kvar eller spring för livet!


Kram



Av Madeleine Kirkhaug - 8 juni 2009 13:30

Sommar Sverige är fantastiskt det har vi konstaterat!

Problemet som uppstår när vi inte har värmen frekvent är...CHOCKEN!

Man hinner liksom aldrig vänja sig...sover dåligt gör man också... :-)


Nu på morgonen är det 19,5 grader ute...och 27,1 grader inne...


Normalt? Nej!


Härligt? Japp, det är väl det!


Om värmen var långvarig a-klimatiserar man sig, men vi "svennisar" hinner knappt med...


Jag tror att butikerna säljer AC som smör i solsken nu...!!!!
Ska vi "betta"?



VILL HA!
VILL HA!
VILL HA!
VILL HA!
VILL HA!

Av Madeleine Kirkhaug - 1 juni 2009 13:30

Vem är jag?


Det tål att tänka på...UNIK det är en sak som är säker för det är vi var och en...men sen då?


Jo, nu vet jag...jag är äldre än jag känner mig!


Mer då...


Ganska snäll tror jag, glad för det mesta, social, positiv, shoppinggalen (!), morgontrött!!!!, villig att lära mig nya saker, hyfsat bra mamma (det hade säkert varit bättre om man var hemma fru och bull-mamma men nu är det som det är...), förtroendeingivande, workoholic...jaaa, det var alltid en början.


Inte lätt att beskriva sig själv - försök får ni se!


Tekniskt lagd till skillnad mot vännerna som är mer åt det männskliga hållet...hatar melodifestivalen!


Har fördruckit mig på öl!


Klarar mig utan godis men ostbågar är min last...dricker alldeles för sällan fast det är ju bra :-)


Kommer ut på fest ett par gånger per år men det är helt ok, desto roligare då!


Tränar p-99 och p-01 i innebandy tillsammans med ett gäng pärlor!


Ogillar min trädgård och vill ha ett svart hus!


Nu får det räcka...godnatt!

Av Madeleine Kirkhaug - 1 juni 2009 13:30

Här är jag!


Kul att just du hittat hit...


Vad hittar du här då?


Allt möjligt och ingenting om jag får gissa!


Vi ses!


Så här ser jag ut...varken mer eller mindre!    Man blir så vacker som man känner sig!

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards