Alla inlägg under september 2009

Av Madeleine Kirkhaug - 30 september 2009 09:45

Jaha, då sitter man vid datorn och flippar lite mellan facebook, mailen, aftonbladet, ellos...

VARFÖR?


Jo, för på TV:n är det bara SKIT...hur många kanaler man än har så finns det INGET ATT SE!!!!


Tacka vet jag vintern, då är det en fröjd...jobba, hem och fixa mat, lägga barnen sen planar man ner i soffan till Greys...desperata husfruarna...mmm...härligt!


Nu...INGENTING!!!


Får ta fram en bok istället...


Tips någon?


Av Madeleine Kirkhaug - 30 september 2009 09:45

Kan man bli beroende?

Kan man få för många?


Var går gränsen?


Vem bestämmer?


Vem gör man dem för?


Sig själv eller andra...?



JAG VILL HA FLER!

Vad säger det om mig?


Vet NI vad...det skiter jag i...hihi...fattigare blir jag iaf, det är ett som är säkert...




Meaning of the Tattoo Lotus Flower




SKA NÅGON MED OCH BESTÄLLA TID?


Kram ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 30 september 2009 09:45

"Morgonstund har guld i mun" - VEM SA DET?

Hur ofta känner man som småbarnsförälder att morgonen har guldkant?


Nästa ALDRIG om ni frågar mig...för hur kul är det att jaga upp barnen (i mitt fall tre stycken), se till att de får i sig frukost, klär på sig, borstar tänderna, hittar ytterkläder och väskor samt säkerställer att man fått med dagens eventuella extra - fika till utflykt, gympakläder el vad det nu är!


Sen ska man göra klart sig själv oxå!Nu ska jag inte bagatalisera mäns morgonrutiner...men hur lång tid kan det ta att duscha av sig, tvätta minimalt med hår och klä på sig????
Näää, det är synd om oss kvinnor som ska fixa detta med barn och morgonrutiner, vi har nog med oss!




Någon som inte håller med?


Jag vill helst bara vara själv när den eländiga klocka ringt, låsa in mig på toaletten och gör mina sysslor i MIN TAKT och helt utan störmoment!


Men ack så är det inte...nu är det säkert någon som tänker, varför har hon barn?


För att jag älskar dem och inte kan leva utan dem...har ju tom skaffat tre! Det jag menar är att vardagsmorgonen är så gråtrist den bara kan vara med åska, regn och drivi-s och det är därför helgen är så fantastiskt viktig!


Därför ska jag precis NU sätta mig vid köksbordet, äta en lugn och sansad frukost med hela familjen, prata, skratta, smågnabba, planera dagen osv och sen får man se vad som händer...kanske tar jag en lång dusch eller går direkt ut i solen...vi får se...det är ju detta som är glitter, diamanter och guldkant! Inga måsten bara att ta det som det kommer!


Me like! ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 25 september 2009 09:45

Tänk vilken tur man har att ens barn gillar att hålla på med sport...
På vintern är det innebandy och på sommaren fotboll och golf...

Hur skulle livet te sig om det inte utövades idrott? Troligvis skulle den se mycket annorlunda ut...och jag tror inte till det bättre...


Om några år kommer jag skatta mig lycklig om idrottsintresset finns kvar och konkurerar med första ciggen / snusen, ölen, drivandet på samhället på nätterna, första riktiga fyllan mm...troligtvis har sportandet satt sina spår och den nu allt växande kompis- och lagandan skapat en bra miljö och omgivning för mina barn...jag vet ju av egen erfarenhet vilken stor inverkan kompisgänget har i ens liv!


Ändå kan man inte låta bli att sucka ibland...äldsta killen har spelat ca 8 matcher på 1½ vecka, imorse ringde klockan 06:00...upp och hoppa...ut i regnet för deltagande på fotbollensdag. Imorgon hemmamatch och kiosk-tjänst...i veckan fler matcher, träning och till helgen match OCH poolspel...samtidigt som Peter åker till England...MAN KAN HÅLLA SIG FÖR SKRATT ibland! :-)


Men sen står man där i leran, byxorna släpar i backen och fukten kryper uppåt...efter en timme närmar den sig nedre delen av smalbenet...regnet faller i en outtömlig strid ström...allt är vått och DÅ...PANG!


Hornen växer i pannan och man byts ut till en mamma-supporter-jävel!


Man har full koll på alla fel domaren gör (i sin förtvivlade kamp; att ensam hinna se allt som händer på planen, hantera gap från tränare, spelare och supporters...) och dessutom kommenterar man dem gärna och högt...man tror att man är världsbäst på både fotboll, grupppsykologi och coaching...!


Det är då...just då som insikten kommer farande...det är ju inte jobbigt, tråkigt...inte ens lite besvärligt...det är bara KUL!



Jag förstår varför jag låter dem hålla på med sport och jag förstår varför jag är med och tränar två innebandylag...men jag tackar insikten för att den smackar mig i huvudet lite då och då...det är så lätt att glömma...





Vi ses på matchen imorgon...kom till kiosken och köp...


Kram ♥


Av Madeleine Kirkhaug - 18 september 2009 10:00

Min lill-prins är min bonus...mitt lilla extra...


Skulle bara ha 2 barn men sen började vi tvivla...utfallet av tvivlet blev Theo...ångrar mig INTE en sekund!


Han är sååååå cool!


Älskar dig min lilla prins!


Av Madeleine Kirkhaug - 16 september 2009 09:30

Toscana i september...GODIS för själen!!!!


 


28 grader i skuggan - shorts/kjolen på...barfota...solbrillorna i högsta hugg...



Antipasto i kvällsolen...iskallt vin...skratt...trevligt sällskap...ingen stress...





Promenader i Pisa, Florens, San Gimignano...hemmagjord glass i gassande sol...




Stranden & Shopping!



NO WORRIES!!!!



Nästa år åker jag nog igen...kanske med familjen...?!?!?


Resan var behövlig efter ett tufft år och en solfattig semester...tack!


Kram ♥

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards