Alla inlägg under november 2009

Av Madeleine Kirkhaug - 27 november 2009 09:45

Ord av kärlek, lycka och värme ♥


Ord av att komma någon närmre


Känslor som spelar


Önskan man delar


Chansar, hoppas och vågar


Trotsar risken av svartsjukans lågor


Lyckan och gemensamma skratten


Rinner genom livet som porlande vatten


1000 pussar och massor av kramar


Familjefoton sätts i olika ramar


Lycka, skratt och hoppfullhet


Kort, smal, lång eller kanske lite lönnfet


Små rynkor, ett spår av livet


Påminner om att inget ta för givet


Barnbarn, glädje och vemod


Ensam vid graven man plötsligt stod


Blickar tillbaka på livet som gått


Tänker på alla lyckliga stunder man tillsammans fått ♥


Minnen fladdrar man börjar bli svag


Ögonen sluts...i livets sista andetag...

Av Madeleine Kirkhaug - 25 november 2009 09:45

Fy bubblan vad jag hatar att vara sjuk!

Jajaaa, jag vet...vem gör INTE det?


Jag vet att jag inte är ensam om det men...jag mår inte bättre för det!


Att grannen nyser hjälper inte mig!

Konstaterar att det var länge sedan jag var förkyld - tidigare var jag sjuk jämnt!


Kan det måntro vara så att jag skaffat mig ett litet pyttelitet immunförsvar?


VORE TOPPEN!


Sååå är det nog...men likväl liknar det skrutt...man blir ju sååå vek!


Halsen gör grymt ont och snor´n rinner...fräscht...inte speciellt men sånt är livet...





Jag har ju inte fått nöffesjukan iaf det kan jag konstatera...varken knorr eller tryne...





Nu ska jag ta lite honungsthé, krypa upp i soffan OCH tycka synd om mig själv!



Kram ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 21 november 2009 09:45

Natten till idag grät Theo konstant...

Vi hans rumpa klappa...


Frustrerande för både hans mamma och pappa...


Alvedon vid 04:07 pip men det hjälpte inte alls...


08:30 somnade han efter ett illvrål...


Kl 13:09 vaknade han igen...


Dagen har, enligt pappan, flytit på bra...han verkar frisk...


Sen kommer man hem (21:03) och inom 1 minut...vad får man se...?


Jo, en spräckt trumhinna...ack och ve...


Orsaken till nattens skräck...
 
Var en öroninflammation...


och med den spräckta trumhinnan var smärtan väck...


Vad beror det på...?


Att jag upptäcker det och inte den manliga av oss 2...?


Är det tillfälligheter, tur, skicklighet, slumpen, rutinen, formen på mina ben...?


Eller är det så enkelt att vi har en mamma-gen?

Av Madeleine Kirkhaug - 20 november 2009 09:30

Funderar...grubblar...tänker...grubblar mera...


Får titt som tätt frågan ifall jag säljer mina smycken på nätet...MEN se det gör jag ju inte och har inte haft några tankar på det heller...


Det är ju BARA en hobby...! Eller...?


Är det inte det?


Igår undrades det ifall jag inte skulle fixa en hemsida eller en webbshop...ska jag?


VARFÖR DET?


Nog för att det finns intresse av det jag gör men...är det underlag nog?


So far är det bara en hobby och pengarna jag får in köper jag nya delar för...


...webbshop...eget företag, revisor, redovisningar, kvitton, frakt, packning...mm...är det värt det...?


Sen har jag ju inte riktigt tid...men det finns säkert hjälp att få...?!?!


Jajaaa, vad det än blir så blir det säkert bra...får fortsätta fundera...grubbla...tänka...grubbla mera...


  


Råd & hjälp till beslut mottages tacksamt...


Kram ♥



Av Madeleine Kirkhaug - 16 november 2009 09:45

En tanke...

Likväl som man får semesterdagar varje år bör barnfamiljer få vård-av-barn dagar...då skulle det kännas mer legitimt, mindre jobbigt, vara mindre ångestframkallande, lättare...att stanna hemma när barnen är sjuka...


Jag slits mellan förnuft och det dåliga samvetet VARJE gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Det är inte så att jag kastar iväg barnen till dagis och skola utan att jag konstant drar mig för mailet eller samtalet där jag talar om att jag inte kommer till jobbet för Theo har ditt eller Noah har datt... :(


Om jag hade 20 VAB dagar "legitimt" skulle man bara kunna ringa och säga att - Du det blir en VAB idag...


Kanske inte hjälper...MEN tanken är god...


Jaja...det är väl bara att ta tjuren vid hornen och meddela att det blir VAB på fm imorgon...SUCK!!!!



Jaja, snart är småbarnstiden över och då är det slit till pension...tänk bara om alla insåg att det är en period i ens liv...men de som varit där glömmer så fort... :(



Kramisar ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 3 november 2009 09:30

Vad är det som ibland luktar gott, ibland luktar illa, ibland är svart, ibland är rått, ibland är lite lagom...?

Den har olika innehåll beroende av sort, vissa är fullkomligt vidriga...andra rätt ok...men ingen en tiopoängare...


Inte så nyttigt, inte så gott, ofta badandes i flott...


Passar till pott och mackisar men oxå till ägg...


Hur som helst något jag äter så sällan jag bara kan...och då bara ett speciellt märke, väl-väl stekta och kryddade med salt och svarteppar...


Kan ni?


?


?


?


?


?


?


?


Mer ledtrådar?


Det är inte rak men heller inte speciellt farlig...


Kan du?


?


?


?


?


Ligger i plast och har orange-rött skydd som måste tas bort...


Nu då...?


?


?


?


?


Just det...duktigt...du ÄR smart!


Det är ju en FALUKORV :-)



Och nu i lite mer traditionell förpackning...





Kram ♥

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards