Alla inlägg under april 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 23 april 2010 10:57

Lill-prinsen är sjuk och vill se på Nalle Puh...


Han tar upp en gammal VHS och säger att det är den han vill se för att...


Citat: "- Den är svinbra mamma...!"


Sonen är 2½ år...


Störtskön!


Kram

Av Madeleine Kirkhaug - 18 april 2010 23:54

Trött på sjukdomar...


Trött på magsjuka...jaja, jag vet...det är en sjukdom...men...


Trött på krig...


Trött på orättvisor...


Trött på min fula tomt...


Trött på att laga mat...


Trött på tvättberg som växer...


Trött på tiden som går så fort...


Trött på att vara trött...



Trött på att vara trött på saker...


Tror jag slutar vara trött...OCH blir piggelin istället...




GODNATT!

Av Madeleine Kirkhaug - 5 april 2010 15:14

Hur tråkigt ÄR det?


Att packa menar jag...


Och då inte NÄR man är fullpumpad med sprit...


Trodde ni det...?


Herre jösses...det var tider det...OCH...hur skulle det ens kunna klassas som tråkigt...?


Nog om detta...


Jag menar så klart att packa väskan för att resa bort...


Man ska tänka på allt som kan inträffa...allt man kan behöva...eventuella spillningar (inte harspillning...)...tänk om man får sås på tunikan...och sen har man ingen extra...det får ju inte hända...


Kontentan av detta blir oftast...att man överpackar...


Sen när man väl tänkt både en och två gånger...jaaa, då ska ski-ten strykas...


Huvaligen...


Åker imorgon...OCH jag har inte ens kommit förbi...


- Välja fasen...


Står nog och stryker inatt misstänker jag...


Så...


Jag vill dissa - Packa inför resa!


Det enda som kan vara tråkigare...ÄR...


Att packa upp!


Snart flyger jag...   

Av Madeleine Kirkhaug - 4 april 2010 21:59

Välbehövlig vila...?


Enbart PINA...?


KATASTROF...?


Härligt...?


...eller vad?


Det jag försöker reda ut är hur jag ska känna/känner/inte vill känna/tror mig känna...nu när mina två äldsta barn åkt till Göteborg med sin mormor & morfar...


Jajaaa...menar ni...


- Hur länge är de borta?


De åkte i morse och kommer hem på tisdag kväll...


Jag vet!


Det är bara ett par dagar...


MEN!


Nu är det så här att jag vid lunch på tisdag åker till Finland på utbildning med jobbet...OCH...är inte åter förrän på fredag kväll runt 23...


Ska tilläggas att jag inte brukar vara utan barnen länge...trivs med att ha dem nära...


Sen tröttnar man ju ibland...


- Jaaa, man får säga så....tycker iaf jag...


Jag ÄLSKAR dem lika mycket för det...det är bara vardagen, tröttheten, stressen, det dåliga samvetet, tonårstrots, tre-års-trots, egen vilja osv...som är orsaken till att man ibland vill sälja sina kära barn på Blocket...BILLIGT!


Just nu tror jag att barnen behövde en paus från sin trötta mamma och jag en paus från mina dator törstande..."- Ååååhhhhh vad tråkigt...vi får aldrig göra något kul"-barn...


MEN!


Jag saknar dem redan...


Så just nu är jag glad över att Max har en mobil...och att han kan ringa och SMS:a mig på den...det gör att de känns lite närmare...


MEN!


Nu är det så här...Theo sover...Max & Noah har det bra...karln sitter i soffan...här sitter jag...


...kanske ska gå och sätta mig bredvid karln istället...och njuta av tystnaden...eller...?


Kram      

Av Madeleine Kirkhaug - 2 april 2010 10:27

Nu är det Påsk igen...

 

HÄRLIGT!

 

Och ute skiner solen...

 

HÄRLIGT!

 

Man är ledig...

 

HÄRLIGT!

 

Barnen är glada...

 

HÄRLIGT!

 

Inga måsten...

 

HÄRLIGT!

 

Två extra dagar ledigt...

 

HÄRLIGT!

 

Kanske en fika hos en vän eller två...

 

HÄRLIGT!

 

Livet har dessa små ljuspunkter med jämna mellanrum...

 

Det är för att vi ska stå ut & orka med...

 

Efter en tuff höst & vinter bjuder våren på mer frekventa andhål...

 

HÄRLIGT!

 

Såååååååååååååååååååååååååååååååå...

 

Glad Påsk på er alla!

 

 

Sen för er som undrat...

 

Så här går det till...när Påsk-ägg blir till...

 

 

Ses på Blåkulla!

 

 

TJO!   

Av Madeleine Kirkhaug - 2 april 2010 10:24

Vilken fin present vi fick i vårt Påsk ägg...

 

En trasig panna...

 

Vi köpte en ny 4 månader efter att vi flyttat in i huset vintern -98...minus 48 000 SEK på kontot...

 

Nu är det nog dax IGEN...

 

SUCK!   

 

 

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Skapa flashcards