Alla inlägg under maj 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 16 maj 2010 10:58

Ledig och vad händer?


Jooooo, två dagar med hällregn...barn som bara vill spela dator och TV spel...tristess och stress över tomten och altanen som ser ut som f-n!


Sen PLÖTSLIGT...


Spricker det upp...och solen tittar fram...det blir...PANG...25 plusgrader och strålande sol...



Man påbörjar städningen av altanen och mitt i allt åker jag och Noah till IKEA för att inhandla ett nytt bord...


     



Kommer hem, skruvar ihop bordet och äter för första gången på altanen...tänker att...

...soffan gör jag rent imorgon...


Kunder väl aldrig tro...att REGNET skulle vara tillbaka...!


SUCK!


Men så blev det...


Fast jag tänker hoppas hela dagen...att solen ska titta fram...


Men tills dess...ska jag kasta kläder...


Kramisar    

Av Madeleine Kirkhaug - 15 maj 2010 21:36

Livet har sin gilla gång...fylld med stress, lövsprickning...och fågelsång...


Man hastar och kämpar...på resten av familjen vardagsbestyren lämpar...


Det ska bestämmas och ordnas...nya intryck och nya uppdrag...

Livet är föränderligt och det nya gör en snarare starkare än svag...


Men tiden är ibland en brist...men...javisst...


Kul och utmanande det är...mot mera visdom det bär...


Bara viktigt att balansen hålla...arbetet och fritiden måste man bolla...

Så det inte rinner över helt och tar slut...på livets glädjeämnen och man på känslorna får slå en dubbel och evigt hård knut...


Annars är det bara bra...sliter för födan varje da...för att vara alla till lags och så...något annat skulle aldrig gå...


Men nu är kvällen här och den jag håller kär...sitter i soffan med dosan i handen sin...


Ujjj, vilken tur att han ÄR MIN!    

Av Madeleine Kirkhaug - 15 maj 2010 21:35

Barn ett sover...

Två och tre...på G...

Peter fejjar i köket för fullt...jag flyr all tumult...

Sitter på altanen och myser...även om jag nu fryser... :)

 

Kram

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards