Alla inlägg under juni 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 27 juni 2010 16:31

Har pratat om dessa tidigare...men...det tål att upprepas...


Se till att undvika de värsta Duracell-drainers ni har i er omgivning...


Jag kände att jag var tvungen att ladda mina batterier idag...så nu är FB kontot avstängt...


...Förevigt...?


...För tillfället...?


Det visar sig!


Nu ska jag ut och planta en buske...kanske jag kan få lite positiv energi från den framöver...den blommar så fint!


Sen ska jag ta tag i en till Duracell-drainer...diskberget efter gårdagens besök   


Kram & lycka till!    

Av Madeleine Kirkhaug - 27 juni 2010 16:25

Frihet...är att vara sig själv...


Frihet...är att vara lycklig...


Frihet...är att välja själv...


Frihet...är att kunna ställa mat på bordet varje dag...


Frihet...är att ha ett jobb...


Frihet...är att springa utan skor...


Frihet...är att inte acceptera saker som man inte gillar...


Frihet...är att acceptera att alla inte tycker lika...


Frihet...är att ibland snooza...


Frihet...är att bara vara...


Frihet...är att umgås med vänner...


Frihet...är att strunta i disken och lägga sig och läsa istället...


Frihet...är olika för olika människor...MEN viktigt!


Utan frihet känner sig människor trängda...


Jag vill vara FRI!


Kram   

Av Madeleine Kirkhaug - 20 juni 2010 10:42

En dag en natt...

 

En blank, en matt...

 

En natt en dag...

 

Man blir alldeles svag...

 

Man hör, man ser, man känner...

 

Ett tomt liv, är utan vänner...

 

Lycklig man är...

 

Så länge alla finns där...

 

Men en natt, en dag...

 

Du plötsligt blir svag...

 

Jag såg dig andast ut...

 

Livet sista andetag var nu slut...

 

 

Se hela bilden

 

 

 

 

 

 

NU FINNS HAN INTE MER!!!!!

 

Hejdå från myggjagaren    

Av Madeleine Kirkhaug - 9 juni 2010 07:43

Jag har inte bestämt mig än...


Tycker jag det är bra?


Eller tycker jag det är dåligt?


Tycker jag det är rätt & ok?


Eller tycker jag det är fel?


Jag pratar om skatteåterbäringen...


Är det bra att få en klumpsumma tillbaka en gång /år istället för att få en mindre summa varje månad?


Vill jag ofrivilligt låna ut mina pengar?


Njaaa, jag tror jag tycker det är ganska ok trots allt...det är lite kul när de dimper ner...och man kan göra något extra som man inte skulle kunna annars...

...För vem skulle spara...?


Slutsats: Regeringen får låna mina slantar...


Och de som får kvarskatt...


...Kan tyvärr bara säga...Ni betalar för lite i skatt varje månad...såå...


Återbäring på er...   

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards