Alla inlägg under oktober 2011

Av Madeleine Kirkhaug - 29 oktober 2011 23:12

Ibland behöver man komma till insikt...


Ska göra er besvikna...kommer inte lösa några av mina later el problem...bara berätta om dem...


Jag vet att jag ALDRIG är i god tid... 


Och oftas inte ens i tid...


Men jag kommer iaf nästa i tid...


Detta är jag & jag tror jag vill fortsätta vara JAG på den fronten...


De tider jag absolut måste passa...de passar jag!  


Sen till nästa sak...


Nämner det snabbt då det heller inte är ngn NY insikt...SHOPPING!

Så...färdig diskuterat...


Nu till den senaste insikten...


Jag tror jag måste erkänna...jag HATAR vardagsmat...mat "bara-för-att"...mat som mättar...mat av dålig kvalitet...mat på sunkiga chaffis-hak...mat bara för att det är billigt...mat bara för att det går fort...


Jag gillar att äta bra mat på ställen där man inte "BARA" äter utan även njuter!


Jag betalar lätt 89:- för en lunch nere vid hamnen istället för 75:- ovanpå Volvo...


Och jag har kommit till insikt...


Jag äter inte bara för ätandets skull...


För då kan jag låta bli!


Dessutom...mat blir bäst med trevligt sällskap!   



   

Av Madeleine Kirkhaug - 29 oktober 2011 23:06

Jag har utvecklat en fobi för flygplan och allt man gör i dem...


Flyger... 


Äter på ett totalt vedervärdig trångt sätt med plastbestick...inte smakar det gott heller...


Lyssnar på högtalaren som sprakar ut ett oförståligt meddelande på engelska med taskig brytning...


Tvingas trängas med vagnar och flygvärdinnor i deras hets att sälja maximalt...samtidigt som man själv håller på att göra i brallan...


Storkna av stewardens parfym när han springer förbi...typ...100 ggr på en Ryanair-flygning...


Fryser då de inte har tillräckligt med värme på...


Håller på och kvävs när det blir för kvalmigt...


Funderar över VARFÖR man satt sig i en gigantisk plåtsak som omöjligt borde kunna flyga...


Slutsats: - JAG VILL INTE FLYGA MER!


    

Av Madeleine Kirkhaug - 29 oktober 2011 14:58

Vem kunde tro...?


Vem kunde ana...?


Vem kunde gissa...?


Att man som nästan 40-åring...skulle få problem med finnar på hakan?


Inte jag iaf...


...MEN...likförbenat...ÄR den där!


ALLTID på samma ställe och ALLTID lika elak!  


Just nu har de spridit sig under huden längst högra sidan av hakan och över högra sidan av käken...NORMALT?


Skulle inte tro det!


HJÄLP!    

Av Madeleine Kirkhaug - 29 oktober 2011 14:54

Sitter och njuter av ännu en välförtjänt vinst!

Idag fick Malmaberg smaka på duktiga SURA IBF P99  


Det är riktigt kul att se hur killarna som jag varit med och tränat i snart 8 år...lyft sig ännu ett steg!


5 vinster av 6 spelade matcher...inte illa - det bådar gott inför resten av säsongen...


Nästa helg blir det den årliga cup:en i Kallhäll (Scorpion cup) - det ska bli kul!


Stolt - Heja SURA!   



Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards