Alla inlägg under december 2009

Av Madeleine Kirkhaug - 22 december 2009 09:45

TUR DET ÄR SNÖ!

För julefriden varvas med stress, sjukdomshot och hopp om en toppenjul...


Just nu går det feber med blåsor i munnen, influensa av olika slag och den berömda...ångestframkallande...hemska...fruktade..

.VINTERKRÄKAN!!!!!!



Varför lägger vi inte julen mitt i sommaren istället? Då är det mindre sjukdomar...eller är det strategiskt? Lång ledighet och sjukdomar = mindre frånvaro från jobbet...?


Jaja, oavsett så kommer vi inte sticka ut hakan nämnvärt före julafton from nu då det är lite sjukstuga här redan nu...



Nu ska de göras mozartkulor här...och kanske knäck...vi får se...


Hoppas alla klarar sig...och att julen blir vit och härlig...


Kramisar ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 20 december 2009 09:45

Rim och små textsnuttar...är ett litet tidsfördriv jag har...

Här är en om den analkande julen...


Oj, nu får det räcka...det ÄR ju faktiskt jul om en vecka...dags av varva ner...inte göra - BARA lite mer...andas lugnt & njuta...stressen får vi till nästa år skjuta...OCH om man är snäll och rar...kommer den snygga tomtefar...en puss man kanske får...OCH eventuellt sitta på hans lår...inget sambon får se...han köper ...

juuuuu VLT! ♥ ♥ ♥ ♥


Kramisar ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 20 december 2009 09:45

Tänk...jag trivs så bra hemma trots att huset ser ut som en lada...tomten är en katastrof...tvättstugan ska vi inte tala om...barnens rum har ett och annat att önska...altanen behöver glasas in...entrén är i gigantiskt behov av en make-over...jaaa, it goes on and on...!

Men det är ändå mitt, jag trivs och tycker ibland att det är riktigt fint...(när det är nystädat, man är pruttfull, bara förblindad eller för trött för att se...hihiii)...


...OCH det tycker jag ÄR bra!


Vore ganska jobbigt annars :)


Nu är även kökets måleri projekt avklarat...tur att vi slapp äta julmaten ur målarburkar :)


alt="" width="604" height="452" />




Kramisar ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 18 december 2009 13:45

Snart är det dax...

Snart smäller det...


Snart kommer han...


Han med skägg...


Han med renar...


Han som säger...hohooo...


Han som säger... -Finns här några snälla barn?...


Han som fejjar hela året för en speciell dag...



Han som bara ÄR på låtsas...


Eller vadå...tror NI på tomten...?


Era stackare...


Varför tror ni han har stort skägg och helmundering...?


För att han inte har något att dölja eller...?


Nej ni, det är precis tvärtom...



Tomten ÄR den största och elakaste lögnen vi små barn utsätts för...


...Värre än att man inte kan bada direkt efter att man ätit...


...Att man blir svart om tungan om man ljuger...eller att näsan växer...


Tänk er själva...


Vi blir i tutade att det finns en gubbe med massa nissar och en snäll fru som fixar och trixar och gör klappar till en...


BARA MAN VARIT SNÄLL!

Men...tänk på dem som vet detta OCH som inte har en snäll mamma, pappa eller annan vuxen i sin omgivning som fickar julklappar till en...


Vad tror då dessa barn...?


...JO, ATT DE INTE VARIT SNÄLLA...!

Och jag vill inte ens spekulera i vad det kan innebära i det långa loppet...


Nej, TOMTEN ÄR fejk!




Nu har jag visst gjort honom sur...



...JAJAAAA, lite mysigt ÄR det juuuu...



Så God Jul allesammans!


Kramisar ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 18 december 2009 09:30

♥Kära tomten...jag önskar mig följande...


...OCH jag har varit såååååååååå snäll!



* En inglasad altan


* En fin entré till stora dörren och en ny trapp till tvättstugedörren


* Svart hus med vita knutar


* En gräsmatta!!!!!!!!!!!!!!!!


* En organiserad tvättstuga!!!!!!!!!!!!!!!!!* Fler garderober...men vart det har jag ingen aning om...du får nog bygga en "walking closet" på vinden...men  det fixar väl du?




* En egen kock som lagar mat på vardagarna


* Ett ställe där jag kan sitta med mina smycken så jag slipper belamra kösbordet...


* Ett badkar...IBLAND!!!!


* Ett par superduper varma vantar


* Morgonpigghet!!!!!!!!!!!!!


* Vett att lägga mig före 23 på kvällen...


* Något som jag inte kommer på men som du vet att jag vill ha...


Det var nog allt för i år...ska snart börja fundera på nästa år...men fixar du detta ÄR du toppen snäll!


Tack på förhand!
Ps. Försök att inte väcka barnen när du kommer, de blir så trötta då och imorgon ÄR det ju julafton!


Kram till Tomten!




Kramisar ♥

RW

Av Madeleine Kirkhaug - 16 december 2009 09:45

Skavlan hade favvo gästen nr 1 idag...RW...Robbie Williams...

Att han finns med på min "lista" har ni väl redan listat ut...Ja, han är faktiskt den enda där...


...Men...hurrninini...HUR kan man inte älska denna man?


Titta på´n bara...



Men ojdå...nu blev det nog LITE fel...


Men nuuuuuuuuu...



Oppps...fel IGEN!


Nu då...


 


Jaaaaaaa...Nuuuuuuu...

 


...Japp, visste väl att ni skulle komma till sans...BRA!


Kramisar ♥♥♥♥

Av Madeleine Kirkhaug - 2 december 2009 09:45

Min hjälte...

Min Hero...


Han är spännande...


...NY...


...Brun...


...Cool...


...Viktig...


...Imponerande...


...Låter bra...


...Snygg!


...Härlig att ta på...


...Annorlunda...


...MIN...bara min...


...


...


...


...



Vad trodde NI?


Kram ♥

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards