Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Madeleine Kirkhaug - 9 oktober 2009 10:00

Hjältar...VILKA är de och vem avgör vem som är en hjälte och vem som inte är det?



Jag ser hjältar varje dag!


Jag ser dem i mammor, pappor, mormödrar, farmödrar, syskon och vänner...


Det som gör mina hjältar är att de alla har ett engagemang...gör sitt bästa...kämpar trots motvind...tar sitt ansvar...ser problem OCH gör något åt dem...vågar ta en konflikt...törs säga till en annans barn/tonåring som gör något dumt...leker med sitt barn...engagerar sig i en idrotts- eller välgörenhetsförening...ja listan kan bli hur lång som helst...kontentan är iaf...DE BRYR SIG!


Mina ICKE-HJÄLTAR är föräldrar som inte ens vet var deras barn är och vad de gör...rycker på axlarna när de får veta...dessa föräldrar skulle inte ha fått några barn alls och det finns inget heroiskt över dem...NÄ, fy skäms!



Jag gläds åt innebandy- och fotbollsträningar och matcher...där duggar hjältarna tätt, på fotbollensdag fanns det ett par hundra hjältar...endel hejjade på, någon städade toaletterna efteråt, vissa stekte hamburgare, satt i sekretariatet...


TITTAR man sig runt omkring så finns de överallt...HJÄLTARNA av vardagen...!



Ville bara berätta att NI är mina IDOLER...namnger jag en måste jag namnge alla så jag låter bli...MEN ni vet! ♥

Kram ♥

Av Madeleine Kirkhaug - 9 oktober 2009 09:30

Jag slås ofta av olika insikter...det som ofta slår mig är hur mycket en bok ger...läsa skulle vara ett lagkrav...

Minst en bok i månaden annars får man sitta i finkan...nejdå såklart inte men...ändå...!



En bra bok är som plåster för själen, näring till fantasin, gympa för hjärnan, meditation för kroppen, medicin mot stress...jag kan hålla på ett tag till men jag tror...I have made my point!


Jag har nog plöjt 10-15 böcker denna sommar...
Sjöjungfrun av Läckberg
14 år till salu...om Tessan
Sommardöden med Mons Kallentoft
Skadad och 8 åringen vars liv varit fyllt av övergrepp mm
En plats i solen av Marklund
mfl...



Det är facinerande vad vissa berör, vissa skapar glädje och vissa gör en förbannad...antingen för att de handlar om något man inte gillar eller...för att de tar slut!!


När jag hade läst ut alla tre milleniumböckerna var jag arg i två dagar...jag sörjde...



Så nu slår jag ett slag för boken!


Köp böcker, låna böcker, byt med varandra...OCH läs...läs och läs...!



Kram ♥


Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards