Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 5 februari 2010 07:35

Mamma-MIA!

 

 

DET ÄR FREDAG!

 

 

Jippie hurra!!!!

 

 

Ha en trevlig helg

 

Kram   

Av Madeleine Kirkhaug - 5 februari 2010 07:21

Hur mycket snö kan det ramla ner...?

 

FÖR...mycket hittills...OCH...det verkar inte vara klart än...

Missförstå mig rätt nu...JAG ÄLSKAR snö och vill hellre att det är så här än att det är slask och plusgrader...

 

På vinterna ska det vara vinter och på sommaren ska det vara sommar...så långt är vi överrens...vädergudarna OCH jag!

 

Men nu...har det ju ramlat ner några snöbollar...och problemet är ju hur samhället och övriga bilister hanterar denna vita massa...

 

Kommunerna kör med sina ploga, traktorer och vad de nu har till sitt förfogande...men någonstans på vägen tappar man bort det sunda förnuftet...

 

För...hur tänker man när man plogar upp 5 meters vallar i en korsning - LIVSFARLIGT!!!!

  • Man kanske inte tänker alls...jag vet att det är svårt att få plats med allt...MEN...det ÄR iaf ingen ursäkt...då får man hitta en lösning!

 

Hur kan det komma sig att man inte säkerställer att det ska gå att mötas iaf någonstans på de mindre vägarna i samhällena...?

  • Oförmågan till lång-backning och fastkörningar i snövallarna blir kontentan av detta...där står de sen och "bööörnar" tills bilen sitter helt fast...suck!

 

 Varför lagrar man breda och höga vallar mitt i villaområdena när man kan köra ner snön till någon av alla vändplaner som är ett stenkast bort...?

 

  • Beror det på pengar?
  • Beror det på att snöröjning är svintråkigt?
  • Beror det på tidsbrist?
  • Beror det på att man inte inser faran i det man gör?
  • Eller...vad?

 

För säkerheten tummas det på å det grövsta...majoriteten av korsningarna är livsfarliga...man måste åka ut i halva vägen innan man ser något...

 

- Nuuuu menar jag inte att vara elak...MEN...jag ogillar saker som gör att jag hamnar i farliga situationer UTAN att jag själv valt dem...OCH när det dessutom borde gå att hantera annorlunda!

 

Och NU till problem nummer 2...

 

Medtrafikanterna...   

 

Ojojoj...ojojojjjjjj...kanske räcker så...!?!

 

Nja...någon liten kommentar kan man väl fälla...eller...?

 

NIX... ord är överflödiga...läs tidningarna...eller bege er ut på vägarna...   

 

Drive safe - Kram!   

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards