Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 6 februari 2010 21:43

Listan på alla måsten börjar minska...


1) Kvalsterpartyt har flyttat in i grannens sovrum - Check!

2) Tomtarna, de odågorna...har iaf förflyttats till tvättstugan...ett steg i rätt riktning... - Check!

3) Hissgardin på plats i sovrumsfönstret...nöjd? Nja, vet inte...ovant - Check!

4) Nybäddat i alla sängar utom Theos...i min & Peters...satin... - Check!

5) Halva huset är dammsuget - Check!

6) Tvättstugedörren...stängd - Check!


  


Yeh...!


Nu kommer jag iaf SOVA gott!


Nu blir det House, vin/bacardi med pepsi, is och lite lime...och kanske...kanske...en liten skål ostbågar...får se...


Simma lugnt!   


Av Madeleine Kirkhaug - 6 februari 2010 18:00

Idag har jag gjort följande...troligtvis ingen som är intresserad...MEN...

...Tänkte försöka mig på ett "standard" blogg-inlägg...är ju inte så bra på dem...   

 

Summering av lördagen...so far...

  • Nu har man fått en välbehövlig sovmorgon...
  • Varit till badhuset med lite armband...
  • Handlat mat för en halv månadslön bara för att inse att man inte fått något för penagrna...
  • Ätit rester av gårdagens fläskfilé gratäng...smums...
  • Hämtat paket från Ellos som jag glömt att jag beställt...
  • Suttit och druckit kaffe med sambon...
  • Fixat klart i stor-killens rum efter rumsbytet...
  • Tagit bort MA från dörren till rummet...(X:et hade ramlat ner...)...märker till min fasa att hela dörrmaterialet följde med...fick sätta ett STORT vitt trä-M där för att döjla det mesta...
  • Tvättat...
  • Tagit reda på disken...
  • Tittat på högen med julsaker som ligger på vardagsrumsgolvet - OCH därmed ÄR det första våra eventuella besökare får syn på...DE där tomtarna är en lång historia för sig...
  • Skickat mellansonen till mormor & morfar där han ska sova över...för att få bli lite ompysslad...

 

Kvar att göra denna dag...men det kommer inte gå ihop...

Skriver jag ner det så kanske jag gör det så småningom iaf...eller vad tror ni?

 

  • Flytta ut de där förbenade tomtarna   i garaget!
  • Bädda rent i våra sängar...
  • Damma och dammsuga vårt sovrum...det är ett kvalsterparadis! De rockar hela natten...tro mig - Jag vet!   
  • Sätta upp hissgardinen som stått i ett hörn i sovrummet...i...typ...5 månader...
  • Stänga dörren till tvättstugan så jag slipper se eländet!
  • Dammsuga hela huset...
  • Svabba ALLA golv...
  • Sanera badrummet och lilla toaletten...
  • Försöka få till en yta för mina pärlor...
  • Göra en grymt hård rensning i min garderob!!!!!!!!!   

 

Jaaaa, detta var nog det mest akuta...herrejösses...och vi som ska ha "kalas" här imorgon em...

På fm är det seriematch i innebandy och därimellan ska tårtorna   bakas...hjälp...panik...SOS...   

 

Nu är ju frågan vad detta kommer leda till...bara att välja någon av nedan tillstånd...

 

               

 

 

MEN NEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ...

...INTE DÅ...   

 

 

  Bara att krama hela världen och inse...

...Att lite   i hörnen har ingen dött av...

 

Nu tar jag tag i en av punkterna ovan så blir det lite mindre tråkigt iaf...   

 

Puss på mig  

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards