Alla inlägg under februari 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 2 februari 2010 21:53

Kommer ni ihåg...

  • Axelvaddarna som satt fastsydda med en tråd och som var stora som G kupor...
  • Nätskorna i vitt och svart...
  • Lakritsshotsen...mmmmm...
  • Jeansen med vita-lakan-revär längs hela utsidan...
  • De suuupercoola självlysande plastarmbanden i neonfärger som...man bara MÅSTE ha 40 stycken runt handleden...


  • Manicklarna...
  • Takano och Takeoff...swettisoverallerna man tom hade på disco...och tyckte man var sååå fin...
  • Chinaskorna som säkert förstört fötterna på en halv generation...hallå...man gick ju på bomullstyget...
  • Luktsudd...
  • Pulldelarna...japp...jag syftar på pyjamasbyxorna...
  • Salomonryggorna...såååå inne...
  • De där spiralerna i metall som man använde för att få upp ärmarna på jeansshortan...
  • Kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiip...

  • Diskopärlor...
  • Pudelrock...

  • Blå fiskar...
  • Okey...
  • Monchicci...
  • Penntroll...
  • Kaffe, grädde...Hoooot shot...

  • Starlet...
  • Våfflat hår...
  • Disko i folketspark...
  • Planka in...i Folketspark
  • Moonboots...
  • Haremsbyxor...
  • När micropopcorn och kebab med bröd var exotiskt...
  • EPA traktorer...
  • 80-tals luggen...say no more...
  • Midjekort kaval...helst vit...
  • Lacoste kopior...


Tänk att man upplevt detta...vad ska ungdomarna som växer upp idag minnas...hur storleken på hårddiskarna ändrats, hur många timmar man satt och spelade WOW...ja, inte vet jag...


...Jag är iaf tacksam för min uppväxt och alla minnen jag har från den...skulle kunna bli ganska personlig här men det blir för obegripligt eftersom det är interna händelser...exempelvis så här...


- Mia, varför ÄR du sååååå GRÖN...detta citat innebär så mycket kul...men för en utomstående är det helt obegripligt...och det är det fina i kråksången...


Vissa saker delas av alla, vissa av dem som upplever samma tidsepok och vissa bara för de inblandade...


Så ta vara på era minnen...vårda dem ömt...ta fram dem ibland, njut och le...


Jag förvarar mina i en röd ask...


Nu tycker jag att det ska anordnas en 80/90-tals fest...med tillhörande

spritvanor och musik...


  • I just die in your arms tonight...
  • Lady in red...
  • Tainted love...
  • Forever young...

  • Bad boys...
  • Bed of roses...
  • Bye bye Johnny...

Ja, ni förstår ju...vilken nostalgikick det skulle vara...ballt!


Tack å lov för Spotify!


Nu ska jag njuta av lite musik i brist på fest...


Keep on jamming...     


Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards