Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Madeleine Kirkhaug - 10 januari 2010 19:19

Tänk vad mysigt det är med julpynt, ljusstakar i fönstret, granen som lyser, stjärnor, utebelysningar (när det inte går till överdrift), tomtar och glitter...FÖRE jul...


Och direkt efter jul...typ dagen efter annandagen...vill jag bara att det ska bort!


Jag vill ha nya gardiner och inte en tomtenisse så långt ögat når...


Inser ni vilket jobb vi lägger ner varje år...för ingen tid alls...?!?


MEN...jag håller med...DET ÄR sååååååååå mysigt...!   


MEN...NU ska det bort...fort som attan...men tyvärr så går det inte undan så fort som man önskar...ALLT annat ska ju göras samtidigt...OCH...det går juuu inte!


Därför har jag just nu:


Tomtarna samlade huller om buller på hallbyrån, granen står lutad mot altandörren naken och trasig...en julpanel sitter uppe, en ny gardinpanel med...och på sista platsen är det tomt...

Stora tomten står mitt på hallgolvet och alla kulorna ligger i påsar i vardagsrummet...barnens julpynt är kvar i deras rum och några av julklapparna ligger kvar i påsarna vi tog hem dem i...inte för att de var dåliga utan bara för att...


Så nu får jag nog spotta i nävarna och göra ett ryck...


Så...nu blickar vi framåt...snart är det midsommar!


Kramisar   

Av Madeleine Kirkhaug - 10 januari 2010 16:24

Det är bara att inse...


Livet blir INTE roligare än så här...


* Städa

* Diska

* Tvätta

* Stryka

* Laga mat

* Handla

* Hämta barn

* Jobba

* Lägga barn

* Betala räkningar

* Tjafsa   



Tur att man kan kramas, gosa, skratta & le tillsammans åt eländet!

Tur att man har barnen, familjen & vännerna som man kan klaga hos, tillsammans med och som ofta känner likadant...

Tur att man har det som man har det...


Ändå måste jag få klaga lite...känner ibland att det blir för mycket men det brukar gå över och då blir det hanterbart igen...


Vill vara SUR ett tag!   


Kramisar   

Presentation


"Alla" andra gör det...sååå...varför inte jag...?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gjort någon glad senaste tiden?
 Ja, varje dag!
 Det har nog hänt
 Varför skulle jag?
 Kan jag aldrig tro...
 Gör så gott jag kan...
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Läsvärda bloggar

SMYCKEN Just-M

Fotoalbum

Bilder från mitt liv

Ovido - Quiz & Flashcards